„Velikonoce v kostce“ uspořádal žákovský parlament na ZŠ Horymírova

Zobrazit: „Velikonoce v kostce“ uspořádal žákovský parlament na ZŠ Horymírova

Projektový den „Velikonoce v kostce“ podpořený v rámci participativních rozpočtů žákovských parlamentů ZŠ se uskutečnil ve středu 16. dubna 2025 a byl určen pro žáky 1. stupně základní školy. Cílem projektu bylo zábavnou a interaktivní formou přiblížit dětem velikonoční tradice, zvyky a symboliku jednotlivých dnů Svatého týdne.

Akce probíhala na školním hřišti, kde byla pro žáky připravena tematická stanoviště. Na jednotlivých stanovištích vysvětlovali žákům úkoly a dohlíželi na jejich plnění členové žákovského parlamentu. Každé stanoviště neslo název jednoho dne předvelikonočního týdne a bylo ozdobeno symboly a stručným popisem významu daného dne, což přispělo k propojení zábavy a vzdělávání. Žáci plnili na jednotlivých místech úkoly, které se vztahovaly k významu daného dne, a za splnění získávali razítko na kartičku. Po splnění všech úkolů žáci kartičku odevzdali a obdrželi malou odměnu. 

Příklady aktivit na stanovištích: Na Lazarově sobotě se děti vydaly na dobrodružné hledání pokladu v areálu hřiště. Květná neděle nabídla kreativní tvoření – výroba ratolestí. Na Modrém pondělí vytvářely děti  pomocí modrých víček velikonoční obrázky a skládaly puzzle s velikonoční tematikou. Šedivé úterý přineslo úklidový závod, při němž pomocí košťat zametaly míčky přes překážkovou dráhu. Na Škaredé středě si děti procvičily přemýšlení u křížovek, které byly zaměřeny na emoce a dobré skutky. Velmi oblíbeným se stalo stanoviště Zelený čtvrtek, kde probíhala ochutnávka zelených pokrmů poslepu – děti měly za úkol poznat různé druhy ovoce, zeleniny a bylinek. Velký pátek nabídl skládání rozstříhaných velikonočních pranostik, u kterého si žáci rozšiřovali slovní zásobu i kulturní povědomí. Na Bílou sobotu děti vázaly stužky na pomlázku a sbíraly vajíčka na čas. Na stanovišti Velikonoční neděle děti skládaly hlavolam, puzzle a hledali slova v osmisměrce. Na Velikonočním pondělí čekala na  děti  vajíčková dráha či básničky s velikonoční tématikou. Celkem bylo pro děti připraveno 50 stanovišť.

Projektový den se setkal s velmi pozitivním ohlasem. Děti si dopoledne plné her, tvoření a poznávání velmi užily, aktivně se zapojily do všech úkolů a odcházely s novými poznatky i dobrou náladou.