Metodické setkání asistentů pedagoga: práce s žáky s vadami řeči a poruchami pozornosti
Dne 11. prosince 2024 se uskutečnilo další Metodické setkání asistentů pedagoga, které proběhlo v rámci projektu Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání ORP Ostrava IV. Seminář vedla Mgr. Šárka Sohrová, která poskytla cenné rady a zkušenosti pro práci asistentů pedagoga. Tématem setkání bylo, jak může asistent pedagoga pracovat s žákem s vadou řeči a jak korigovat žáka s poruchou pozornosti.
Asistenti se na setkání seznámili s praktickými radami pro jejich praxi v uvedených tématech. Byly jim představeny tipy na publikace, které se osvědčily při práci s žáky s vadami řeči a poruchami pozornosti. Inspiraci našli také v pořizování pomůcek pro tyto žáky, jako jsou karty Dračí učení, zátěžové hračky, gumy na židlích a další.
V rámci setkání se asistenti věnovali dětem s diagnózou dysfázie a ADHD. Byly ukázány typické projevy těchto diagnóz, z nichž byly vyvozeny potřeby dětí a formy vhodné dopomoci asistentů v kontextu spolupráce s učiteli a rodiči žáka. Sdílely se příklady z praxe a vyzkoušené efektivní postupy.
Projekt Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Ostrava IV (MAP ORP Ostrava IV) je spolufinancován Evropskou unií, státním rozpočtem ČR a rozpočtem statutárního města Ostravy. Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008355.